Περισσότερη άσκηση, λιγότερο χρόνο μπροστά σε οθόνες, για υγιή παιδιά

“Περισσότερη άσκηση, λιγότερο χρόνο μπροστά σε οθόνες” συνιστά ο Π.Ο.Υ. για υγιή παιδιά. “Περισσότερη άσκηση, λιγότερο χρόνο μπροστά σε οθόνες” συνιστά ο Π.Ο.Υ. για υγιή παιδιά.

Εμμέσως παιδο-οφθαλμολογικό το σημερινό άρθρο της σελίδας. Σύμφωνα λοιπόν με νέες κατευθυντήριες οδηγίες του, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά περισσότερη σωματική άσκηση, λιγότερη καθιστική ζωή και δραστικό περιορισμό του χρόνου μπροστά σε οθόνες (κινητά, tablet, υπολογιστές, τηλεόραση) για τα παιδιά έως 5 ετών.

Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός ανέθεσε σε μια ομάδα ειδικών να συντάξει οδηγίες σχετικά με την υγιή ανάπτυξη των παιδιών με βάση τα έως τώρα ερευνητικά δεδομένα. Συνοπτικά, οι οδηγίες έχουν ως εξής:

Βρέφη έως ενός έτους θα πρέπει να δραστηριοποιούνται με ποικίλους τρόπους αρκετές φορές κάθε μέρα και να μην περιορίζονται στο βρεφικό κάθισμα ή καρότσι για πάνω από 1 ώρα συνεχόμενα. Η δραστηριοποίησή τους πρέπει να περιλαμβάνει και τουλάχιστον 30 λεπτά σε πρηνή θέση (μπρούμυτα). Η χρήση οθονών δεν συνιστάται. Επίσης, συνιστάται να κοιμούνται τουλάχιστον 14 ώρες κατά μέσο όρο την ημέρα.

Μικρά παιδιά ηλικίας 1-2 ετών πρέπει να δραστηριοποιούνται σωματικά τουλάχιστον 3 ώρες καθημερινά και να μην κάθονται στο καρότσι ή στο κάθισμα για πάνω από 1 ώρα συνεχόμενα. Η χρήση οθονών επιτρέπεται, αλλά όχι πλέον της μιας ώρας ημερησίως. Θα πρέπει να κοιμούνται επαρκώς, δηλαδή τουλάχιστον 11 ώρες την ημέρα.

Για τα παιδιά ηλικίας 3-5 ετών ισχύουν οι ίδιες οδηγίες που αναφέρθηκαν αμέσως παραπάνω και συνιστάται καθημερινός ύπνος διάρκειας τουλάχιστον 10 ωρών.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι αν και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (παιδίατροι, παιδοψυχολόγοι) συμφωνούν, ότι τα παιδιά χρειάζονται ποικιλία δραστηριοτήτων για μια ομαλή και υγιή ψυχοσωματική ανάπτυξη, αρκετοί βρίσκουν τις παραπάνω οδηγίες αυστηρές και πολύ δύσκολο να εφαρμοστούν πλήρως, ενώ μάλιστα κάποιοι υποστηρίζουν ότι χρειάζονται περισσότερα ερευνητικά δεδομένα πάνω στο θέμα. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι απαραίτητο τα παιδιά να ακολουθούν ένα καλό μείγμα σωματικής δραστηριότητας, πνευματικής δραστηριότητας (συμπεριλαμβανομένης της ψυχαγωγίας και του παιχνιδιού μπροστά σε οθόνη) και επαρκούς και ποιοτικού ύπνου.

Σχετική βιβλιογραφία
1. More Exercise, Less Screen Time for Under Fives, Says WHO. https://www.medscape.com/viewarticle/912271?nlid=129533_450&src=WNL_mdplsfeat_190430_mscpedit_opth&uac=124816CG&spon=36&impID=1951560&faf=1
2. World Health Organization (‎2019)‎. Guidelines on physical activity, sedentary behaviour and sleep for children under 5 years of age. Μπορείτε να κατεβάσετε τις οδηγίες στο link: http://www.who.int/iris/handle/10665/311664

Μπορεί το γλαύκωμα να αντιμετωπιστεί χωρίς σταγόνε...
Νέα φάρμακα για το γλαύκωμα καθ’οδόν!
Κληση

Αχιλλέας Μάνδαλος

Κάντε κλίκ στα παρακάτω κουμπιά κι ακολουθήστε μας ...