Νυχτερινές αϋπνίες; Χρησιμοποιήστε τις ρυθμίσεις νύχτας στο κινητό σας!

Νυχτερινές αϋπνίες; Χρησιμοποιήστε τις ρυθμίσεις νύχτας στο κινητό σας! Νυχτερινές αϋπνίες; Χρησιμοποιήστε τις ρυθμίσεις νύχτας στο κινητό σας!

Η ενασχόληση με το tablet ή το smartphone λίγο πριν τον ύπνο αναδεικνύεται ως μια από τις συχνότερες αιτίες αϋπνίας για όλες τις ηλικίες (μάλιστα το φαινόμενο είναι πιο έντονο στα παιδιά). Αν και τα παιχνίδια δράσης στην οθόνη είναι ένας προφανής λόγος για τον οποίο μπορεί κάποιος να έχει αϋπνίες, μια άλλη αιτία είναι το μπλε φως που εκπέμπουν οι οθόνες και το οποίο ελαττώνει τα επίπεδα μελατονίνης στον εγκέφαλο (η μελατονίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται κατά τις βραδινές ώρες και σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και μας προκαλεί αίσθημα υπνηλίας, βοηθώντας μας να κοιμηθούμε).

Ευτυχώς οι οθόνες των κινητών και των tablets διαθέτουν τις λεγόμενες “ρυθμίσεις νύχτας” ή night mode (ενδεχομένως στις συσκευή σας να ονομάζονται διαφορετικά). Ενεργοποιώντας αυτές τις ρυθμίσεις, τα χρώματα στην οθόνη αλλάζουν σε πιο γήινα-κιτρινωπά και αυτό αφενός κάνει την ανάγνωση κειμένου πιο ξεκούραστη (το έντονο contrast της τυπικής οθόνης κουράζει τα μάτια, ιδιαίτερα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού του δωματίου), αφετέρου επιτρέπει την παραγωγή μελατονίνης κι έτσι μπορούμε να κοιμηθούμε ευκολότερα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, συνιστάται να μην παίζουμε παιχνίδια δράσης στην οθόνη για τουλάχιστον 2 ώρες πριν τον ύπνο και εφόσον χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε ηλεκτρονικές συσκευές στο υπνοδωμάτιό μας, είτε να ελαττώνουμε τη φωτεινότητα της οθόνης είτε να ενεργοποιούμε τη νυχτερινή λειτουργία.

Βιβλιογραφία
Should You Use Night Mode to Reduce Blue Light?
https://www.aao.org/eye-health/tips-prevention/should-you-use-night-mode-to-reduce-blue-light

Η επέμβαση καταρράκτη μπορεί να βελτιώσει την ποιό...
Οφθαλμικές ... γκουγκλο-διαγνώσεις !
Κληση

Αχιλλέας Μάνδαλος

Κάντε κλίκ στα παρακάτω κουμπιά κι ακολουθήστε μας ...